Estudi: Els influencers es consoliden com a eina clau per a la promoció del sector eqüestre
24/4/2025

Un estudi recent analitza l’ús, acceptació i impacte de les xarxes socials i els influencers en l’àmbit eqüestre, revelant un creixent interès i confiança del públic cap a aquestes noves formes de comunicació.

Segons la recerca, elaborada per Óscar Gutiérrez Aragón, Ariadna Gassiot Melian i Júlia Alabart Algueró, un 80% del públic potencial afirma que seguiria més influencers si n’hi hagués més disponibles dins del sector. A més, el 80,7% dels usuaris declara haver fet nous descobriments gràcies a influencers, i un 55,4% admet haver realitzat compres motivades pels seus continguts.

L’estudi destaca que el 65,1% del públic utilitza aquests perfils com a font d’aprenentatge i formació, i la majoria dels seguidors prefereixen comptes de caràcter informatiu. Això confirma que, més enllà de la promoció, els influencers poden esdevenir referents pedagògics dins de l’equitació.

Tot i estar encara en fase de desenvolupament dins del món eqüestre, l'incorporació dels influencers com a eina estratègica de comunicació i promoció es considera altament recomanable. Aquestes figures, molt presents en altres àmbits esportius, poden ajudar a modernitzar la imatge del sector, acostar-lo a les noves generacions i dinamitzar la comunitat eqüestre a través de les xarxes socials.

Des de la Federació Catalana d’Hípica, animem a clubs, centres eqüestres i professionals del sector a explorar aquestes noves vies de comunicació, amb l’objectiu de fer créixer la passió pels cavalls i fomentar una comunitat digital activa i informada.

Veure ESTUDI

Related News
See all news