Campionats de Espanya de Raid 2023, puc participar-hi?
18/9/2023

El 6 i 7 d'octubre se celebrarà a Vic els Campionats d'Espanya de Raid i Interautonomies, et facilitem a continuació la informació més rellevant

Què són els Campionats?

Com tots els anys, tots els Campionats d'Espanya que se celebren durant les dates del Campionat de les Inter - autonomies contenen una varietat de proves dedicades al Raid de base de tota Espanya i donen la possibilitat a participants de tota Espanya de reunir-se en un gran cap de setmana de Raid amb binomis similars provinents de tots els racons d'Espanya.

Els Campionats no són excloents els uns amb els altres, i és possible que un només participant pugui participar en diversos d'ells en el mateix cap de setmana si compleixen els requisits per a això. Per exemple, un binomi podria classificar en l'Inter-autonomies de 0* per la seva comunitat, alhora ser geneta o amazona Aleví i classificar per a aquest Campionat en 0* i el seu cavall també ser jove i optar al Campionat de Joves Cavalls.

De la mateixa manera, és també possible participar en aquest cap de setmana de Raid sense haver estat seleccionat per a alguns dels equips de 5 binomis del Inter-autonomies, ja que els campionats d'Alevins/Infantils o Joves Cavalls són proves obertes (Open) en les quals qualsevol binomi que compleixi amb els requisits d'aquests Campionats pot inscriure's. Tots els Campionats d'Espanya es corren en modalitat Nacional, amb el que requereixen comptar amb llicència nacional per a poder optar als Campionats nacionals.


 

Campionats Inter-autonomies

Es tracta d'un Campionat dirigit a les autonomies de tota Espanya que al llarg de l'any han seleccionat participants, ja sigui amb un rànquing de totes les seves proves, una selecció de proves especials, finals de classificació, o qualsevol altra modalitat per a enviar un equip representant a la seva federació a competir en les proves de Raid de base.
És la manera ideal d'introduir-se en esdeveniments d'alt nivell, tant per a les persones com per als cavalls.

 

  • Tres categories: 0*, Promoció 60km i Promoció 40km
  • Es corre exclusivament per equips amb classificacions per equip en cada modalitat i una classificació general de les tres.
  • Es tracta de proves de base i per tant es limita a genetes i amazones que no han participat en 2* en els dos últims anys.
  • Els cavalls, amb almenys 5 anys, poden participar en la major categoria en què han classificat en els dos últims anys o la immediatament inferior o superior, però no poden haver participat en 2* en els dos últims anys.
  • En Promoció 40km, es limita la prova a menors de 21 anys.

 

Campionats Aleví i Infantil

Es corre en les mateixes categories i distàncies que l'Inter.

A la prova de 40km, podran participar genets i Autonomies, però en aquest cas la classificació és individual amazones de 10 anys fins a 14 anys i només per als genets i amazones de 10 a 16 anys.
En la prova de 60km i 0*, podran participar genets i amazones de 12 anys fins a 16 anys.

 

Campionats Cavalls Joves

Aquest Campionat també és individual i es corre en les mateixes categories. Aquí es limita la participació a cavalls que no han participat en categories superiors a les que concursaran. La separació de proves es fixa en aquest cas per l'edat dels cavalls:
En les proves de 40km i 60km, per a cavalls de 5, 6 i 7 anys.
En la prova de 0* a cavalls de 6, 7 i 8 anys.

 

Critèrium Campionat de Raid de Ponis

Amb l'objectiu d'estudiar la viabilitat d'incloure un Campionat d'Espanya de Raid per a Ponis en 2024, la RFHE  proposa la participació durant l'Inter- autonomies d'un Critérium de ponis, amb proves adequades a aquesta categoria.

Aquest Critérium preveu la possibilitat que clubs, escoles i altres agrupacions puguin participar per equips amb un professor / responsable que acompanyi als participants en un recorregut adaptat a la categoria del Poni:

  • Ponis A (fins a 1,10cm) un recorregut de fins a 5km en una sola fase.
  • Ponis B (fins a 1,30cm) un recorregut de fins a 10km en dues fases.
  • Ponis C (fins a 1,50cm) un recorregut de fins a 15km en tres fases.
Notícies relacionades
Veure totes les notícies