Finalitza la segona etapa de la IV FIHB Lliga Mediterrània

IMG 6325Aquest cap de setmana s'ha disputat la segona etapa de la IV FIHB Lliga Mediterrània. L'única lliga internacional, en la que participen alguns dels millors clubs i jugadors d'Espanya, Itàlia, França i Portugal, a nivell mundial.

Una lliga en la qual participen tres categories: Under 16, Ladies i Pro-Elit. Amb un total de 22 equips i més de 140 jugadors.

La segona etapa de la lliga s'ha dut a terme en les instal·lacions espanyoles del Club Horseball Banyoles, en la població de Banyoles.

En ella hem gaudit d'excel·lents partits, un joc dinàmic i actiu i d'uns resultats d'allò més ajustats en totes les categories, derivant en molts canvis en la classificació.

El dissabte va començar la competició amb 11 partits entre les tres categories.
En categoria Pro-Elit, els primers a jugar van ser els locals de HB Banyoles i els seus veïns de Alforges. Un gran joc de tots dos equips va fer que aquest no es resolgués fins als últims minuts, deixant-nos un resultat de 7 gols a 5 a favor de HB Banyoles que aconseguia la victòria.

El segon de la categoria, el van jugar l'equip portuguès de La Cinquena dona Figueira, últim campió de la lliga portuguesa i els últims campions d'Espanya i de la Champions League, l'equip català del Serrat. Un partit que prometia emocions, però que ràpid es va decantar a favor de l'equip espanyol que amb un joc fluid es va saber imposar còmodament guanyant per 8 gols a 4.

La següent trobada el van disputar els dos equips francesos de la categoria, Sant Remy de Provence i Creissan. Un bon joc dels últims, els va permetre agafar avantatge des del principi, un avantatge que es va reflectir en el resultat final que va acabar 3 gols a 9 a favor de Creissan. L'últim partit de Pro-Elit va ser entre els dos equips que lideraven la classificació, Malla i CEEC Cantram.

Un partit que acabava en empat 3-3 a la mitja part i que no es va resoldre fins als últims minuts, quan CEEC, va prendre el control del partit i amb un joc segur i tranquil va aconseguir un avantatge d'un gol que es va mantenir fins al final de la trobada, guanyant així per 5 gols a 4 i posant-se d'aquesta manera, líder en solitari.

En categoria Ladies (femení), les primeres a jugar van ser els equips de HB Banyoles, últim campió nacional a Espanya, i l'equip francès de Creissan. Un gran joc de tots dos equips va fer que la trobada es resolgués per la mínima amb el resultat de 4 gols a 5 donant la primera victòria del campionat a l'equip de HB Banyoles. Era el torn de Serrat-Malla que es veia les cares amb Alforges.

Un partit igualat, però que Alforges va saber dominar en tot moment aconseguint així una merescuda victòria per 5 gols a 7. Finalment, era el torn de l'equip portuguès de La Cinquena dona Figueira, que va jugar contra les últimes campiones de la Mediterrània, CEEC Ca Tramp. Un partit que CEEC va poder dominar amb facilitat i que va guanyar per 11 gols a 1.

En categoria Under 16, la jornada començava amb el partit entre els catalans del Serrat i l'equip francès Els Etrets. Un partit que Els Etrets va saber controlar, amb un joc ràpid i dinàmic, guanyant per 5 gols a 11. Després d'aquest, Alforges es va enfrontar als espanyols del CEEC. Un partit entretingut i amb un gran joc que es va resoldre per 9 gols a 5 a favor de CEEC. El tercer partit va ser entre els italians de La Saluzzese - Vellata i els actuals líders de la categoria HB Banyoles.

Un dels millors partits de la jornada, amb grans jugades en tots dos costats, que va acabar amb el resultat de 8 gols a 5 a favor dels italians La Saluzzese-Vellata. Per a acabar, Montpeller es va enfrontar a l'equip madrileny Green Bay. Un partit que els jugadors francesos van saber dominar portant-se així la victòria per 3 gols a 11.

Així acabem el primer dia de competició, amb partits molt competitius, un gran nivell de joc, jugades que en poques lligues es poden observar i alguns canvis en la classificació.

Arribava el segon dia i els partits de la categoria Pro-Elit arrencaven amb un duel entre els portuguesos de Cinquena (amb el fitxatge del qual va ser nomenat millor jugador de la passada lliga francesa Benjamin Bodin) i els francesos de Creissan. Un partit que es va mantenir igualat, arribant a la mitja part amb el resultat de 3 gols a 2 a favor dels portuguesos. Un gol de diferència que es va mantenir fins al final de la trobada donant la victòria a Cinquena Dona Figueira per 7 a 6.

Era el torn de Sant Remy que jugava contra Alforges, dos equips que encara no havien aconseguit la victòria en el campionat. Un partit emocionant i que no es va resoldre fins al final, en el qual qualsevol dels dos equips va poder emportar-se la victòria, però que es va decantar a favor de Alforges, guanyant per 9 gols a 8. El primer dia vam poder veure que el nivell en aquesta categoria està molt igualat, partits en els quals qualsevol equip pot guanyar. I com no, així es va mantenir el segon.

CEEC i El Serrat es van enfrontar en un duel que es va emportar el que menys errors va cometre. Un ajustat 7 a 5 li va donar la segona victòria de l'etapa a l'equip de l'El Serrat. Finalment, el partit que tancava la categoria el van disputar HB Banyoles i Malla. Un partit que va fer remoure la classificació quan HB Banyoles va marcar el gol de la victòria en l'últim segon, posant-se d'aquesta forma líders de Pro-Elit i aconseguint la victòria per 6 gols a 7.

En categoria Ladies, el segon dia començava amb el partit entre Cinquena dona Figueira i Creissan. Un bon joc de les franceses de Creissan els va permetre aconseguir una victòria còmoda per 3 gols a 6. A continuació, El Serrat-Malla s'enfrontava a les guanyadores de l'última lliga Espanyola, HB Banyoles. Un joc igualat en tot moment, amb grans jugades en tots dos costats, però que, finalment, es va decantar per HB Banyoles, que aconseguia una important victòria, 4 a 5. Per a acabar amb la categoria Ladies, un gran partit entre CEEC i Alforges. Partit que ens diria qui s'aniria a casa com a líder de la categoria. Com no, el partit no va decebre. Es va viure un dels millors enfrontaments de la jornada, acabant amb el resultat de 5 gols a 4 a favor de l'únic equip invicte de tot el torneig, les noies de CEEC.

En Under 16, donava inici a la categoria el partit entre Green Bay i El Serrat. Un partit que El Serrat de Moià va saber dominar i guanyar còmodament per 12 gols a 2. Seguidament, els italians de La Saluzzese-Vellata s'enfrontaven al CEEC. Un partit intens, amb grans gols i que CEEC va saber dominar, guanyant per 9 gols a 5. El tercer partit el van disputar Alforges i Montpeller, trobada que Montpeller va saber gestionar, portant la iniciativa, guanyant per 6 gols a 3. Finalment, l'última trobada va ser entre els francesos dels Etrets i HB Banyoles. Una gran defensa per part dels de Banyoles, no va ser suficient davant l'atac dels francesos que aconseguien guanyar pel resultat de 10 a 6.

Amb aquests partits finalitza la primera etapa de la Lliga Mediterrània, deixant-nos a HB Banyoles en primera posició en solitari, en categoria Pro-Elit, CEEC amb un bon avantatge de quatre punts en categoria Ladies i en Under 16, també l'equip de CEEC amb un empat i tres victòries.

Una etapa en la qual volem destacar el gran joc de tots els equips, on molts de les trobades, s'han resolt per tan sols un o dos gols de diferència, demostrant una vegada més que aquesta és la millor lliga a nivell internacional i la voluntat de fer-la continuar creixent. A nivell arbitral, destacar la implementació del *videoarbitraje, atès que és la primera competició en aquest esport a implementar-lo i s'ha pogut demostrar una vegada més, que aquest, és de gran utilitat en la competició, fent-la més neta, però sobretot més justa.

CLASSIFICACIÓ

• PRO ELIT: