3º Etapa FIHB Lliga Mediterrània

3ºEtapa Lliga Mediterranea FIIHBLa tercera etapa de la Lliga Mediterrània es va celebrar el passat cap de setmana 12 i 13 de febrer a les instal·lacions franceses de Haras de la Gesmeray, al costat de Béziers.

La tercera etapa va servir per acabar de definir la classificació de la lliga regular abans de començar els playoffs i en categoria femenina i sub-16, també, per guanyar-se el lloc a les semifinals del campionat.

CATEGORIA SUB-16

L’equip de HB Banyoles/Alforges, arribava com a campió del campionat a falta d’un partit. Aquests, s’enfrontaven el primer dia contra el Club Hípic GT que tot i dominar el joc en la primera part i lluitar fins al final, es van veure superats pels campions de la lliga regular per 10 gols a 6. L’equip italià del Circolo Di Novi arribava com a segon un punt per sobre de l’equip francès de Les Elfes. Els italians jugaven contra l’equip francès Montpellier, la victòria els hi donava automàticament el pas a les semifinals, i així va ser. Van imposar-se per 10 gols a 3. L’equip de Les Elfes jugava contra l’equip català de Cardedeu, el CEEC. Un excel·lent joc dels francesos no va deixar cap tipus d’oportunitat al CEEC que es va veure superat per 12 gols a 3.

Amb aquests resultats la classificació de la lliga regular va quedar de la següent manera:

1. HB Banyoles/ Alforges 15 punts
  2. Circolo Di Novi 12 punts
  3. Les Elfes 11 punts
  4. Hípic Club GT 8 punts
  5. CEEC 7 punts
  6. Montpellier 6 punts

Aquesta classificació va marcar el partits de diumenge. El primer i segon tenien plaça directe a semifinals, però el resultat del partit entre ells marcaria el seu pròxim rival. Els catalans de HB Banyoles/Alforges es van saber imposar, remarcant així la seva primera posició, al Circolo Di Novi per 12 gols a 6. El següent partit era entre el 3r i 6è, un duel entre els dos equips francesos. L’equip de Montpellier no va tenir res a fer amb l’atac infal·lible de Les Elfes que van guanyar pel contundent resultat de 13 gols a 3. Finalment un duel entre equips catalans, el 4t, l’Hípic Club GT, contra el 5è, el CEEC. Un partit on qualsevol dels dos hagués pogut guanyar però que finalment va endur-se el CEEC, en part, per la velocitat dels seus ponis per l’ajustat resultat de 7 gols a 8.

Amb aquests resultats, el Montpellier i l’Hípic Club GT queden eliminats del campionat.

Els partits de semifinals queden de la següent manera:

• HB Banyoles / Alforges vs CEEC
  • Circolo Di Novi vs Les Elfes

CATEGORIA FEMENINA

En la categoria femenina tot estava per decidir. El CEEC de Cardedeu necessitava guanyar per ser campió i així va fer-ho.

Va imposar-se per 7 gols a 12 contra l’equip francès d’Aubin amb un partit complet i sense errors.El segon partit de dissabte de la categoria femenina el jugaven El Serrat de Moià i l’Esparreguera. Després d’una primera part igualada, El Serrat va agafar les regnes del partit guanyant per 7 gols a 5. Pel final, el plat fort de l’etapa. L’equip italià del Circolo Di Novi es veia les cares contra les franceses de Salón / Montpellier. El guanyador d’aquest partit acabaria segon a la classificació passant així directament a semifinals. Un partit esplèndid on qualsevol dels dos equips hagués pogut guanyar però que es va decantar pel Circolo, emportant-se’l per l’ajustat resultat de 6 gols a 5 .

Amb aquests resultats la classificació de la lliga regular va ser la següent:

1. CEEC 15 punts
  2. Circolo Di Novi 12 punts
  3. Salón / Montpellier 11 punts
  4. El Serrat 9 punts
  5. Aubin 8 punts
  6. Esparreguera 5 punts

Igual que amb els Sub-16, els partits de dissabte van marcar els de diumenge. El primer i segon tenien plaça directe a semifinals, però el resultat del partit entre ells marcaria el seu pròxim rival. Les catalanes del CEEC es van saber imposar còmodament, remarcant així la seva primera posició, al Circolo Di Novi per 9 gols a 5. El segon el van jugar el 4t, El Serrat, contra l’equip francès d’Aubin, el 5è. Una esplèndida primera part de les catalanes del Serrat els hi va permetre finalitzar la primera part amb un 5 a 1 al marcador. A la segona, el joc va estar més igualat, però les noies del Serrat, finalment, van aconseguir la victòria per 6 gols a 3. Per acabar un duel entre les franceses de Salón / Montpellier, 3r, contra l'Esparreguera, 6è. Un partit que va acabar 10 a 4 a favor de l’equip francès. Amb aquests resultats,els equips d’Aubin i d’Esparreguera queden eliminats del campionat.

Els partits de semifinals queden de la següent manera:

• CEEC vs El Serrat
  • Circolo Di Novi vs Salón Montpellier

CATEGORIA PRO-ELIT

En categoria Pro-Elit, al ser quatre equips, el sistema de competició és diferent. Una lliga d’anada i tornada on al acabar, el 1r acabarà emparellat amb el 4t i el 2n amb el 3r. El Club Hípic Malla i El Serrat de Moià arribaven primers empatats a punts, amb el Malla al capdavant gràcies al gol average. El Serrat havia guanyat el Malla a la primera etapa, i el Malla al Serrat en la segona. Així doncs, ja no es veuran les cares. El dissabte, els de Moià, es va enfrontar al equip francès de Les Elfes. Un partit que els francesos van dominar en tot moment deixant-lo escapar als últims segons, quan El Serrat va empatar i més tard remuntar, per emportar-se la victòria per 6 gols a 7. El Malla, no va fallar i va guanyar còmodament contra l’equip del Rio Tavo pel resultat de 16 gols a 3. El diumenge El Serrat es veia les cares contra els italians del Rio Tavo. Un partit emocionant que El Serrat va guanyar sense problemes per 9 gols 7. Per acabar, el Malla jugava contra Les Elfes. Aquest partit els feia campions de la lliga regular i així ho van fer. Van guanyar per 13 gols a 4.

Així doncs la classificació final és la següent:

• Malla 16 punts
  • El Serrat 16 punts
  • Rio Tavo 8 punts
  • Les Elfes 8 punts

Amb aquests resultats els partits de semifinals queden de la següent manera:

• Malla vs Les Elfes
  • El Serrat vs Rio Tavo