Final Lliga Mediterrània de Horseball

54798249 1140110056191447 1563921283236757504 nEl cap de setmana passat, Banyoles va acollir les finals de la “1ª Lliga Mediterrània de Horseball”. Aquest ha estat el primer torneig FIHB (Federació Internacional de Horseball) de la història de durada superior a un cap de setmana.

Per primera vegada, Horseball Catalunya amb el suport de la Federació Internacional de Horseball i de la FCH (Federació Catalana d´Hípica) ha organitzat una “Lliga FIHB”, de 8 jornades repartides en 4 etapes de dos dies. Això ha estat un gran esforç ja que hi han participat equips de tres països : Espanya/Catalunya, França i Itàlia.

I per què una lliga amb aquest format ???  Doncs perquè a Catalunya tenim la segona lliga més important del món després de França, per resultats, quantitat i qualitat dels jugadors catalans. Els jugadors de casa nostra han tingut la oportunitat de jugar contra jugadors d'altres països i altres comunitats augmentant el nivell i la formació d'aquests, i canviar la rutina de la nostra Lliga Catalana on gairebé sempre som els mateixos clubs.

També cal destacar la importància de la formació i experiència que ens dona per tal de poder preparar els nostres equips de cara al futur Campionat del Món del proper 2020. I un torneig d´aquestes característiques (FIHB 2**) dona punts als nostres jugadors al WHR (World Horseball Rànquing) que és un sistema de qualificació de la FIHB en un rànquing de punts a nivell mundial.

La FIHB, com va dir el seu president Federico Cannas a la entrega de premis, ha reconegut  la innovació d´aquest esport des de Horseball Catalunya amb el nou format de torneig i va dir que se’n faran més a altres llocs d´Europa i que aquesta “Lliga Mediterrània” la impulsaran per que arribi a ser la lliga més important d´Europa i qui sap si un dia una Lliga professional. També va voler reconèixer l´esforç de la Federació Catalana d´Hípica i Horseball Catalunya concedint al guanyador de cada categoria (Sub-16, Elit Femení i Elit Mixta) una plaça per la propera Champions League que es celebrarà a Le Mans del 4 al 6 de octubre de 2019.

La participació ha estat de 5 equips en la categoria Sub-16 on el podi va ser per l´equip de Les Elfes (França), seguit de CEEC de Cardedeu i il Circolo di novi (Itàlia) en tercera posició.

En la categoria Elit Femení amb 7 equips, la victòria va ser per l´equip amfitrió el Banyoles, seguit de il Circolo di Novi (Itàlia) i acabant amb el CEEC de Cardedeu.

En Elit Mixta, amb 4 equips l´Or pel CEEC de Cardedeu, la Plata per il Circolo di Novi (Itàlia) i el GT de Folgueroles es va emportar el Bronze.

Ramon Fatjó, president de Horseball Catalunya, en feia una valoració extraordinària pel bon ambient i aire festiu que respiraven tots els equips ja pensant en la propera edició que en breu obrirem les inscripcions pel bon acolliment i felicitacions que hem tingut per part de tothom i altres equips que no hi han pogut participar en aquesta edició i ja estan pensant en la segona per poder-hi participar.

MOLTES FELICITATS A TOTS !

569228031160740624096765512151618569895936o
5691778011607402974301317416105822251384832o