Celebrat el Campionat de Catalunya d'Enganxes 2016

CtoCat.EnganchesEl passat 15 i 16 d’octubre a l’hipòdrom de Bàscara, tingué lloc una nova edició del campionat complet d’enganxes que consta d’una prova de doma, una de manejabilitat i una de marató.

Tot i la plujosa setmana, un assolellat dissabte va donar el tret de sortida amb la prova de doma. Aquesta prova tracta de fer una sèrie de moviments dins una pista de 100x60 amb tres jutges valorant la precisió d’aquets moviments. El president del jurat Joan Esteve, acompanyat d’Alexandre Pujals, Joan Traveria i Manel de Sostoa, van atorgar la millor puntuació a Pere Lloveras, en categoria Llimonera (1 cavall), Ramon Resclosa en categoria Tronc (2 cavalls), Àngel Codina en Categoria Llimonera Open i Joan Salvi en categoria Llimonera júnior.

El dissabte a la tarda, ja amb les instal·lacions completament seques, va tenir lloc la prova de manejabilitat, que consta en passar el més ràpid possible uns cons separats a 160 cm amb carruatges de mínim 146 cm. En aquesta prova la millor puntuació fou per Jordi Castelló en categoria llimonera, Ramón Resclosa en categoria de Tronc, Àngel Codina en categoria Llimonera Open i Albert Moret en categoria Llimonera júnior.

El diumenge, va tenir lloc la marató, que consta de 6 obstacles en els quals s’han de passar 6 lletres a velocitat màxima. Aquesta prova va aplegar una gran quantitat de públic al voltant de cada un dels 6 obstacles. Els guanyadors d’aquesta prova van ser, Pere Lloveras en llimonera, Ramon Resclosa en Tronc, Àngel Codina en Llimonera Open i Joan Salvi en Llimonera Júnior.

Els Campions del Campionat de Catalunya Complet d’Enganxes vàren ser: En llimonera, la medalla d’or va ser per Pere Lloveras, la plata per Jordi Castelló i el bronze per Josep Antoni Pintado. A la categoria de troncs, l’or fou per Ramon Resclosa i la Plata per Joan Freixedes. A la categoria d’Open llimonera, Àngel Codina obtingué l’or, Jaume Caral la segona posició i Sebastià Segú la tercera plaça i, per últim, la cantera i futur de Catalunya, l’or fou per Joan Salvi i la Plata per Albert Moret.

L’organització vol felicitar a tots els campions, participants i a totes aquelles persones que van treballar dur per fer possible aquest campionat. També volem donar les gràcies al Garden de Sant Pere Pescador per facilitar-nos les plantes que van decorar el campionat, a la diputació de Girona per les copes i l’arc i a la federació Catalana d’hípica per les medalles i la presència del seu president Emili Zegrí a l’entrega de premis.

Angel-Codina-1r-clasificado-categoria-open
Cristina-Freixedes