Le Centaure 2019, una aventura difícil de narrar i impossible d'oblidar. Acceptes el repte?

Poster Centaure 2019 lightLa prova mítica d'orientació a cavall Le Centaure torna a Catalunya després que la Federació Internacional de Turisme Eqüestre hagi designat de nou al centre Cavall de Mar (Llagostera) com a Comitè Organitzador.

Aquest centre gironí ja va ser la seu d'aquesta prova en l'edició de 2015.

Le Centaure consta d'un recorregut de 100 km que es desenvolupa en les dues nits del cap de setmana sense lluna del mes més fred; això ha fet que les dates escollides per a l'edició de 2019 sigui del 8 al 10 de febrer.

Le Centaure se celebra des del 1976 i fins al 2015 s'havia celebrat sempre al territori francès. Les crítiques que es van rebre per part dels participants i els representants de la FITE van considerar que aquella havia estat la millor edició de Le Centaure. En l'edició de 2015 van participar uns 40 genets de tot l'estat espanyol, França i Anglaterra, entre altres països. Els participants van trobar controls a les platges de Sant Feliu de Guíxols i Rosamar (Santa Cristina d'Aro), i es van visitar punts emblemàtics com Els Metges (Cassà de la Selva) i el Puig d'Arques (Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura).20150221 093533

Per poder repetir l'èxit, l'equip de Cavall de Mar tornarà a comptar amb els mateixos professionals de primer nivell: els traçadors seran Francesc Rabat i Sabina Klingenhagen, que van treballar intensament per proposar un traçat tècnic i variat; els veterinaris, Pablo Serra d'Ars Equina i Laura Farrés; els ferrers d'Ekuo, amb Pau Fontané, i molts altres professionals de serveis complementaris, com són càterings, allotjaments, etc. En total, entre professionals i voluntaris, l'organització va moure més de cent persones.

D'altra banda, el Comitè Organitzador està treballant per tornar a tenir els suports d'institucions i empreses que van permetre recollir un gran èxit. En aquest sentit, destaca el paper de la Secretària General de l'Esport de la Generalitat de Catalunya i de la seva delegació a Girona, la Diputació de Girona, l'Ajuntament de Llagostera, l'Ajuntament de Santa Cristina d'Aro, l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols i l'Ajuntament de Tossa de Mar, entre d'altres consistoris i institucions de la província.

La FITE designa qui és el Comitè Organitzador i fixa el reglament de Le Centaure, i la s'inscriu dins del seu calendari internacional, que també inclou els Campionats Europeus i Mundials de Trec, entre d'altres. Els guanyadors de Le Centaure opten a un premi honorífic consistent en una sivella amb un disseny exclusiu. Per poder optar a una d'aquestes sivelles es pot participar en categoria individual o en parelles, per a aquells que busquen les sensacions més fortes. També hi ha una categoria de grup, que no opten al premi de la sivella i que, per tant, és una categoria menys competitiva, però els genets tenen amb aquesta modalitat una forma d'entrar en contacte amb el nivell més alt de competició d'orientació a cavall.DSCF0804

PHOTO 2019 01 07 20 18 01El reglament de Le Centaure obre aquesta prova a tots els binomis que es considerin preparats per fer-li front; a nivell de documentació, només s'exigeix ​​que genets i cavalls tinguin les assegurances necessàries per a una ruta nocturna, però no es demana cap nivell de galops.

El Comitè Organitzador considera que aquesta edició del 2019 és una oportunitat per poder competir amb un gran nombre de binomis d'altres nacionalitats; ja s'han fet contactes i s'està treballant en la logística per tenir participants de Dinamarca, Itàlia, el Marroc, Holanda, Bèlgica, Rússia i Xina.

A banda de la competició, Le Centaure és una trobada entre amants de les rutes a cavall; durant els àpats i reunions es viu el que es coneix com el "esperit Centaure", que uneix genets, professionals i voluntaris en una experiència difícil de narrar i impossible d'oblidar.

A més de la competició a cavall, Le Centaure és un taulell de la qualitat de la zona com a destinació de Turisme Eqüestre. Durant el cap de setmana, es potencia el coneixement del patrimoni natural, etnològic, cultural i gastronòmic de la província de Girona.

Per a tots els genets i voluntaris que estiguin interessats a formar part de la família de Le Centaure 2019, es poden consultar totes les novetats a la pàgina de Facebook de l'esdeveniment www.facebook.com/Le Centaure2019 o es pot ampliar la informació als telèfons 616 450.416 o 615.606.613, o al mail Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo.