Els Castellers, presents en el CSIO Barcelona

CSIO21 12Ahir a la plaça Sant Miquel es va fer la presentació oficial de l'obstacle «Castellers», el projecte guanyador de la VI Edició de el concurs de disseny '- Un Salt per a la Ciutat-', i que serà un dels protagonistes del CSIO Barcelona 2021.

Pietro Locatelli ha estat el guanyador de el concurs i s'ha inspirat en els 'Castells', declarats Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la UNESCO des de 2010. Es tracta d'una activitat amb una llarga tradició a la ciutat, uns valors intocables, una destresa impactant i una estètica molt visual. "Força, equilibri, valor i seny" són les quatre virtuts que formen part del lema dels Castellers i que es veuen perfectament reflectides en el disseny guanyador.

L'obstacle ha estat construït en la fusteria de Reial Club de Polo de Barcelona i formarà part dels diferents recorreguts de la 109ª edició del CSIO Barcelona, ​​l'esdeveniment esportiu internacional més antic d'Espanya, que tindrà lloc del 1 al 3 d'octubre a les instal·lacions de club.CSIO21 02

Organitzat per la Barcelona Equestrian Challenge en col·laboració amb IED Barcelona, ​​Centre Superior de Disseny, aquesta acció té com a objectiu continuar reforçant el vincle existent entre la centenària competició esportiva de Reial Club de Polo de Barcelona, ​​així com la promoció internacional de la Ciutat.

En paraules d'Emilio Zegrí, president de la Fundació RCPB, "El lema, la unió fa la força, cobra un sentit molt especial per al Reial Club de Polo de Barcelona. Aquest any reprenem la competició després d'uns mesos difícils, amb les normes de seguretat perfectament adaptades i amb més ganes que mai. "

A més del màxim representant de la Fundació RCPB, la direcció de l'IED Barcelona i de Pietro Locatelli, autor del projecte, l'acte ha comptat amb la presència institucional d'Aleix Villatoro, director de el Consell Català de l'Esport (Generalitat de Catalunya), David Escudé, Regidor d'Esports de l'Ajuntament de Barcelona i Diputat Delegat d'Esports de la Diputació de Barcelona, ​​Raimon Miret, president de la Federació Catalana d’Hípica, Santiago Mercè, president del CSIO Barcelona i Daniel Garcia Giró, director del CSIO Barcelona.

El regidor d'Esports de l'Ajuntament de Barcelona i Diputat Delegat d'Esports de la Diputació de Barcelona, ​​David Escudé ha declarat "Agraeixo els llaços amb la ciutat de Barcelona que es poden veure reflectits en l'obstacle. Té tot el sentit del món fer la presentació de l'obstacle guanyador Castellers a la plaça Sant Miquel, una plaça molt castellera i amb molta història. "

Així mateix, el director de el Consell Català de l'Esport, Aleix Villatoro ha destacat que "el CSIO Barcelona és una joia per a la ciutat i té una importància molt gran, ja que atreu genets de tot el món".

Foto @Nacho Olano