Cancel·lació CSIO Barcelona 2020

rcp.csio19 nachoLa Federació Eqüestre Internacional (FEI) i el Reial Club de Polo de Barcelona ha anunciat la cancel·lació del CSIO Barcelona 2020 que hagués inclòs la vuitena edició de la Longines FEI Jumping Nations Cup Final.

El CSIO Barcelona anava a disputar-se del 2 al 4 d'octubre. A continuació, us deixem el comunicat íntegre:

"Cancel·lació de la Longines FEI Jumping Nations Cup™ Final 2020 de Barcelona

La Longines FEI Jumping Nations Cup™ Final 2020 ha estat cancel·lada. La cancel·lació és una decisió conjunta presa per la Federació Eqüestre Internacional (FEI), la Real Federació Hípica Espanyola (RFHE), la Fundació i la Junta Directiva del Reial Club de Polo de Barcelona, seu durant els últims anys de la FEI Nations Cup™ Final. La celebració de la final a Barcelona estava prevista del 2 al 4 d'octubre de 2020.

"Hem examinat tots els escenaris, fins i tot disputant la final de la Longines  FEI Jumping Nations Cup a porta tancada, sense espectadors, però la combinació de la situació global de la pandèmia i les contínues restriccions de viatges internacionals han fet que lamentablement  ens haguem vist obligats a prendre conjuntament la decisió de que la final no pot disputar-se a Barcelona ja que els riscos són simplement massa grans", afirma el president de la FEI, Ingmar De Vos.

"Quan vam anunciar canvis en la reglamentació de la final a l'abril, ens vam tornar cautelosament optimistes pensant que fins i tot si les sèries haguessin estat víctimes de la pandèmia, haguéssim pogut salvar la final a Barcelona. Tristament, això ni ha estat possible.” "Per descomptat, aquesta és una notícia devastadora per a tots els involucrats. Sobretot, els atletes que esperaven competir en la final, per als nostres amfitrions a Barcelona i, per descomptat, per al nostre patrocinador principal Longines. No obstant això, la salut i la seguretat han estat les nostres principals prioritats.  Encara que ara tots estem molt tristos, desitgem tornar a Barcelona per a la final en 2021".

“Aquesta difícil decisió és molt descoratjadora per al nostre Club, els nostres socis i totes les persones involucrades”, assegura el president de la Fundació RCPB, Emilio Zegrí. “La Final de la Longines FEI Jumping Nations Cup és una fita anual per a nosaltres, la ciutat de Barcelona i tots els espectadors nacionals i internacionals que omplen les graderies any rere any. No obstant això, era important que prenguéssim aquesta determinació en aquest moment, sabent que una cancel·lació d'última hora hagués suposat despeses significatives per a les Federacions Nacionals en haver fet plans de viatge per als seus genets i cavalls. Malgrat això, volem transmetre un missatge positiu d'esperança ja que redoblarem els nostres esforços perquè la final 2021 es desenvolupi d'una forma destacada.”

Els canvis del reglament de la final de 2020 anunciats a principis d’any, quan la pandèmia va començar a afectar per primera vegada el Calendari FEI, van suposar que 22 nacions haurien estat convidades per a competir en la final de Barcelona (2-4 d'octubre): deu d'Europa, tres d'Amèrica del Nord, dos de Sud-Amèrica, dos d'Orient Mitjà, dos d'Àsia/Australasia, una d'Àfrica i Euràsia, més la nació amfitriona.

La Federació Eqüestre Europea (EEF) va anunciar a l'abril que, a causa de la pandèmia mundial, el llançament de la sèrie Longines EEF es posposava a 2021. Conseqüentment, no hi haurà promoció ni descens enguany, la qual cosa significa que la Divisió 1 començarà la temporada 2021 amb els 10 mateixos equips: Bèlgica, França, Alemanya, Gran Bretanya, Irlanda, Itàlia, Països Baixos, Noruega, Suïssa i Suècia."