superior2

Flexibilització de les mesures contra el Coronavirus

Logo FCH Color bueno pequeñoA partir d'avui, dilluns 15, entren en vigor les noves mesures aprovades pel Govern dijous passat i publicades en el DOGC el 12 de març.

Dins d'aquesta nova normativa, on es relaxen les restriccions, es permet ja la celebració de la competició territorial federada,  però malauradament, a causa de la situació actual del brot de Rinoneumonitis (HVE-1), de moment la competició hípica no podrà reiniciar-se, havent d'esperar almenys fins al mes d'abril.

La RFHE en el seu comunicat del 2 de març sol·licitava a totes les federacions autonòmiques i als clubs esportius, al mateix temps que suspenia la competició nacional durant tot el mes, que aquesta limitació de la competició s'estengués a tots els àmbits (competició autonòmica, local i social) minimitzant al màxim tots els moviments de cavalls. Al mateix temps la FEI (Federació Eqüestre Internacional) també va suspendre la competició en 10 països europeus, que en reunion celebrada divendres passat dia 12 ja ha allargat dues setmanes, fins al proper 11 d'abril

El DARP (Departament d’Agricultura Ramaderia i Pesca) així com el Ministeri d'Agricultura Pesca i Alimentació, estan duent a terme un seguiment exhaustiu de l'evolució de la malaltia per a poder facilitar el tornar a la competició quan sigui possible, sent el mes important la salut dels cavalls.

Les condicions de pràctica esportiva vigents a partir de dilluns 15 a Catalunya resten de la següent manera:

• La mobilitat està permesa per tot l'àmbit de Catalunya per realitzar activitats autoritzades o en el grup bombolla corresponent.
  • Es manté el toc de queda vigent entre les 22h i les 06h, excepte per les activitats de caràcter professional.
  • En l'àmbit de les instal·lacions

instal·lacions indoor mantenen obertura amb un 30% d'aforament, cita prèvia i amb ús de vestidors quan els usuaris no puguin canviar-se al domicili propi. Les activitats grupals estan permeses mantenint l'aforament dels espais al 30% i ús de mascareta, prèvia declaració responsable sobre l'adequació de la ventilació a l'Annex I de la resolució.  Aquestes restriccions no són d'aplicació als entrenaments federats, que poden desenvolupar-se amb el número de participants que la modalitat requereixi.

instal·lacions outdoor mantenen obertura amb un 50% aforament, control d'accés i amb ús de vestidors quan els usuaris no puguin canviar-se en el propi domicili. Les activitats grupals estan permeses mantenint l'aforament dels espais al 50%. Aquesta restricció no és d'aplicació als entrenaments federats, que poden desenvolupar-se amb el número de participants que la modalitat requereixi.

• En l'àmbit català, es permeten totes les competicions esportives.
  • Les competicions esportives, excepte les estatals o internacionals de futbol i bàsquet professional, podran celebrar-se amb assistència de públic, segons les següents condicions:

- amb aforament del 30% en espais tancats fins un màxim de 500 persones o un màxim de 1000 en cas de complir les condicions de ventilació previstes a l'Annex I de la resolució.

- amb aforament del 50% en espais a l'aire lliure fins un màxim de 1000 persones.

RESOLUCIÓ SLT/716/2021, de 12 de març

fde segell entitat ètica UFEC imatge color  fei