Reus acull la 23 edició de la Fira del Cavall

37011752 1402352479909632 3933387567151448064 nDemà divendres 27 s’inaugura una nova edició de la Fira de Sant Jaume de Reus que acollirà distints concursos hípics de diferents disciplines, organitzats per l'Associació Amics del Cavall de les Comarques de Tarragona i el Club Esportiu Equus Bàscara.

Aquesta Fira s'organitza amb l'objectiu de mantenir viva una de les tradicions més antigues de Reus on els cavalls són sens dubte els grans protagonistes, ja que dins del marc de la fira s'organitza la Fira del Cavall. Altres activitats destacades són els Sopars tradicionals a la fresca, elaborats amb productes de proximitat, i la tradicional Cursa de portadors de sacs d’avellanes. Les activitats de la zona infantil, amb les atraccions de fira,  les passejades en poni i el torneig de Horseball complementa el ventall d’activitats de la Fira de Sant Jaume.

L'Associació Amics del Cavall de les Comarques de Tarragona són els encarregats d'organitzar els concursos de Doma Clàssica 0 * i 1 *, Doma Vaquera, Alta Escola i Salt d'Obstacles

En Doma Clàssica les proves que formaran part de l'1 * seran les corresponents a preliminar 4, 5, 6 i 7 anys, Benjamins, Alevins Equips, Infantils Equips, Juvenils 0E Equips, Juvenils Equips, Clàssica 1 i Sant Jordi, mentre que en el 0 * es disputaran AP Prèvia, AP i reprises 1, 2, 3 i 4. El jurat per aquesta disciplina estarà presidit per Socorro Blas, acompanyada dels vocals Dominique Grillot i Jordi Pontes.37000413 1402333609911519 6285200474622656512 n

Nivell avançat, nivell mitjà, Juvenils i Cavalls Joves seran les proves del concurs d'Alta Escola, mentre que a Doma Vaquera seran: Debutants, Alevins, Infantils, Cavalls Iniciats i Cavalls Domats. El jurat per a aquestes disciplines estarà format per Barbara Regas, i Dominique Grillot

El concurs de salt tindrà categoria 0 * i costarà de set proves oficials d'altures compreses entre 0,40 i 1,20 m. Jordi Bortolo actuarà de presidenta del jurat, Leonor Brozgo assistira com a vocal. El disseny dels diferents recorreguts anirà a càrrec de Jaume Sancho, Ferran Cercos actuarà com el seu adjunt i Jordi Pontes assumirà les tasques de delegat federatiu.

L'organització dels concursos de Pole Bending i Barrel Racing, ambdues modalitats de la disciplina de Western, aniran a càrrec del Club Esportiu Equus Bàscara. El jurat en aquestes modalitats estarà compost per Antoni Valentí com a president, Silvia Valentí, Albert Rico i Carme Torras seran els vocals.

Com a representant de la FCH per tots els concursos assistirà Leonor Brozgol

El horari de la Fira és divendres 27 i dissabte 28 de 19:00 a 00:00 h i el diumenge 29 de 19:00 a 23:00 h.