• bg1
  • bg5
  • bg6

Arriba el CSIO Barcelona 2018 - El focus mundial de l’hípica és a Barcelona

CSIO 2018 01 presentacionSantiago Mercè, president del CSIO Barcelona ha avançat en la Presentació Oficial del CSIO Barcelona 2018, que en aquesta 107 edició participaran “6 genets dels 10 millors del món”.

L'esdeveniment esportiu internacional més antic d'Espanya se celebrarà del proper 5 al 7 d'octubre al Reial Club de Polo de Barcelona.

Durant els tres dies que dura el concurs es disputaran un total de 6 competicions de salt hípic, entre les quals, per sisè any consecutiu, es troba la Longines FEI Jumping Nations CupTM Final, el concurs per equips més important a nivell internacional.

Alemanya, Àustria, Bèlgica, Brasil, Canadà, França, Emirats Àrabs Units, Estats Units, Gran Bretanya, Holanda, Irlanda, Itàlia, Suïssa, Suècia i Espanya com a país amfitrió. Un total de 15 nacions, les millors del moment, es disputaran el liderat en aquesta edició del CSIO Barcelona. Després de la primera prova qualificativa divendres, els vuit equips millor classificats passaran directament a la final de diumenge, mentre els set restants competiran a la Longines Challenge Cup la nit de dissabte.

Entre els participants destaquen l'holandès Harrie Smolders, número 1 en el rànquing mundial; l'alemany Marcus Ehning, medalla d'or olímpic per equips a Sydney i 3r en el rànquing mundial; el suec Peder Fredricson, medalla de plata als JJOO de Rio i flamant Campió d'Europa; el francès Kevin Staut, número 10 del rànquing mundial i medalla d'or en els Jocs de Rio, entre molts altres.

Estats Units, actual campiona del món, i Suècia i Alemanya, medalles de plata i bronze, respectivament, competiran per prendre-li el títol a Holanda, vencedora del 2017. John Roche, director de salts de la FEI (Fédération Equestre Internationale), ha afirmat que "qualsevol cosa pot passar, ja que hi ha molta qualitat i el nivell és extremadament alt".

El festival d'experiències creatives, noves tendències, gastronomia, i activitats d'entreteniment obre les seves portes aquesta edició amb més activitats. Els 20.000 m2 del camp de Polo es transformaran en una gran zona familiar amb propostes lúdiques i dinàmiques per a totes les edats.

Aquesta edició el CSIO Barcelona comptarà amb la presència de Santi Serra, prestigiós ensinistrador que presentarà l'espectacle "Vola lliure", a més d'altres mini espectacles. També la prestigiosa Unitat Muntada de la Guàrdia Urbana de Barcelona oferirà una exhibició el dissabte a la tarda. Durant tot el concurs, els visitants podran gaudir d'un show d'Agility (proves d'obstacles i agilitat canina) de la mà de "True Instinct".

A més, el PoloPark comptarà amb una àmplia graella de concerts de nous talents musicals nacionals i internacionals de diferents gèneres.

El cèlebre DJ i productor francès Bob Sinclar oferirà un concert exclusiu a la Pista Olímpica de Salt del Reial Club de Polo de Barcelona el proper 7 d'octubre, coincidint amb la Final de la Copa de Nacions.CSIO 2018 2 presentacion

L'acte de presentació del CSIO Barcelona 2018 ha comptat amb la presència dels senyors Francisco Espinós, president del RCPB; Emilio Zegrí, president de la Fundació RCPB; Santiago Mercè, president del CSIO Barcelona; Gerard M. Figueras, secretari general d'Esports de la Generalitat de Catalunya; Daniel Laga, coordinador d'Esports de la Diputació de Barcelona; John Roche, director de salts de la FEI; Daniel Garcia Giró, director del CSIO Barcelona; i de la senyora Marta Carranza, comissionada d'Esports de l'Ajuntament de Barcelona.

El RCPB, a través de la seva Fundació, impulsa un projecte solidari vinculat a la hipoteràpia

Emilio Zegrí, president de la Fundació RCPB, ha destacat l'aspecte social del concurs, fent especial esment a l'impuls de l'estudi de l'efecte de la hipoteràpia en els nens supervivents a teràpies oncològiques, que es realitzarà amb el suport de l'Associació Contra el Càncer (AECC ), la Fundació Federica Cerdà i la Universitat Gimbernat. Els resultats d'aquest projecte solidari es donaran a conèixer a finals de 2019.

Marta Carranza, comissionada d'Esports de l'Ajuntament de Barcelona, ha posat l'accent en el gran treball de les entitats com el Reial Club de Polo de Barcelona "per promoure l'esport a la ciutat", a més de fer especial èmfasi en la tradició que suposa la celebració del CSIO Barcelona.

Programa d'activitats

Fotografies: Nacho Olano.