• bg1
  • bg4
  • bg5
  • bg6

La Barcelona Equestrian Challenge organitzarà els grans esdeveniments hípics fins 2021

rcp.csio17 0488 minLa Barcelona Equestrian Challenge (BECH), l'ambiciós projecte de promoció del món del cavall a Barcelona, ​​seguirà organitzant-se  fins a finals 2021,

gràcies a l'aprovació de la seva renovació com a Esdeveniment d'Excepcional Interès Públic, incorporada a la llei de pressupostos generals de l'Estat per al any 2018. la BECH integra variades activitats vinculades al món del cavall, d'interès esportiu, cultural, social i relacionades amb la salut. El seu principal òrgan gestor és la Fundació Reial Club de Polo de Barcelona.

Al 2013 el Ministeri d'Economia i Hisenda li va concedir a la BECH aquest caràcter precisament per ser líder a nivell internacional en la promoció de l'hípica i els valors esportius. Gràcies a això, les empreses patrocinadores poden aplicar importants beneficis fiscals, deduint fins a un 90% de les seves donacions econòmiques i en espècies a l'esdeveniment.

Aquest certamen, impulsat des de la seva creació el 2012 pel Govern d'Espanya, l'Ajuntament de Barcelona i el Reial Club de Polo, ha permès que Barcelona hagi acollit en cinc ocasions (2013 -2017) l'esdeveniment hípic més important del món, la Longines FEI Jumping Nations Cup Jumping, emmarcat en el CSIO Barcelona. També en 2018, el Reial Club de Polo de Barcelona tornarà a ser escenari d'aquesta important final mundial, que se celebrarà del 4 al 7 d'octubre.

A més, a través de la BECH s'han disputat, entre d'altres, esdeveniments esportius de pes internacional com el Barcelona Polo Challenge Negrita Cup, diverses edicions del Campionat d'Espanya de Salt, el Campionat de Catalunya de Salt, a més d'un gran nombre de concursos de salts nacionals i internacionals.

La BECH s'articula al voltant de quatre eixos d'activitat: l'esport, l'educació, la salut i la cultura. Dins de la parcel·la educativa ressalta un altre dels esdeveniments estrella de la BECH: el Pony Park de l'Oreneta. Impulsat per l'Institut Barcelona Esports, aquesta activitat per la qual passen anualment més de 4.000 nens procedents de 70 escoles, ajuda a fomentar el respecte i l'amor pels animals i la natura. Després d'obtenir nocions teòriques sobre el món del cavall, els escolars apliquen el que han après en unes pràctiques que es realitzen en un centre eqüestre situat en un dels parcs més emblemàtics de Barcelona.

A nivell de salut, un dels grans objectius de la BECH és posar en marxa aquest mateix any un ambiciós projecte pel qual s'ajudarà a través de la hipoteràpia a nens supervivents de càncer. El principal propòsit d'aquest programa és avaluar la influència d'aquesta teràpia en la qualitat de vida dels nens que hagin estat sotmesos a tractaments oncològics. La durada d'aquest estudi serà d'uns nou mesos.

Pel que fa a la seva vinculació amb l'art i la cultura, la BECH desenvolupa diverses activitats culturals i artístiques vinculades al món del cavall. Una de les principals és el Concurs de Disseny 'Un salt per a la Ciutat', consistent en convocar els estudiants de les principals escoles d'arts i disseny de Barcelona a idear un obstacle per al concurs hípic amb més prestigi a nivell mundial: el CSIO Barcelona 2018. l'objectiu d'aquesta acció, en marxa des de fa anys, és el de continuar reforçant el vincle existent entre la centenària competició esportiva i Barcelona, ​​així com la promoció internacional de la ciutat.

A més d'això, al llarg d'aquest any s'organitzarà novament, entre d'altres, el concurs fotogràfic "Barcelona i els seus cavalls" i aquesta mateixa setmana acaba de posar-se en marxa l'acció #BCNalgalop per la qual un cavall de fibra de vidre, acolorit per un dels col·legis participants en l'activitat del Pony Park, recorrerà Barcelona fent escala en els llocs més emblemàtics de la ciutat, amb el principal objectiu de promocionar l'amor pels animals, la naturalesa i els valors de l'esport.