• bg1
  • bg3
  • bg4
  • bg5

L’AMAC organitza una nova ruta que unirà les poblacions d’Ulldemolins i Vilanova de Prades

DSCN6242-371-1024-576-100-c-rd-255-255-255La Ruta s’iniciarà el dissabte dia 8 de març amb sortida des de la població de Vilanova de Prades, terme municipal situat a l'extrem sud-oest de la Conca de Barberà, al límit amb el de les Garrigues, el Priorat i el Baix Camp, i sota els cingles de la serra de la Llena, on es troben els punts geogràfics més alts (entre 800 i 1.000 metres d'altitud): la punta del Curull (1.023 m.) i l'Abellà (1.002 m. d'alt).

Les successives divisions històriques l'han inclòs en una o altra comarca o jurisdicció. L'orografia és molt accidentada i apareix drenada pel riu de Prades o de Montsant, el qual rep, per la dreta, les aigües dels barrancs de Mataró, de la Coma i del mas d'En Freixes i, per l'esquerra, els d'Anover, de Badarreig, dels Lladres, dels Enllosats i dels Segalassos. Hom troba un bon nombre de fonts aprofitades per a l'agricultura i la ramaderia. El terme és travessat per la carretera local d'Ulldemolins a Vallclara, amb un brancal que enllaça amb la carretera de l'Espluga de Francolí que comunica amb Flix.

La primera jornada tindrà una duració prevista d’entre 5 a 6 hores, i unirà les poblacions de Vilanova de Prades, Albarca, Ulldemolins i tornarà a la finalització de la ruta a Vilanova de Prades. El segon dia, els expedicionaris realitzaran un ruta d’entre 3 i 4 hores de duració que recorrerà les poblacions de Vilanova de Prades, Vilosell, Les Antenes i tornaran novament el seu punt d’origen: Vilanova de Prades.

A continuació us deixem un enllaç amb més dades d’aquesta ruta del Voltar per Catalunya:

RUTA AMAC