superior

La Federació Catalana d'Hípica treballa, dia a dia, per tal d'aconseguir una hípica de qualitat per a tothom a Catalunya i a nivell dels països europeus, on l'Hípica és un factor econòmic de primer ordre.

La Federació és una entitat privada, d'utilitat pública, d'interès cívic i social, sense ànim de lucre. Estem constituïts per associacions, clubs, agrupacions esportives i també per esportistes, entrenadors i tècnics. Figura inscrita al Registre d'Entitats de la Secretaria General de l'Esport de la Generalitat de Catalunya amb el nº 01428.

superior2

NOTICIES DESTACADES

Nou cas de Rinopneumonitis en el Baix Llobregat

fch xxEl Departament d’Agricultura, Ramaderia i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya, ha comunicat durant aquest matí, la presencia d’un nou brot de Rinopneumonitis que afecta a la comarca del Baix Llobregat. De cara al futur i per evitar incidències, la Federació Catalana d’Hípica aconsella a tots els genets, la vacunació de Rinopneumonitis a tots els seus cavalls.

A continuació us donem a conèixer la darrera comunicació efectuada per la Generalitat de Catalunya.

Us informem que els Serveis Veterinaris Oficials (SVO) del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) han confirmat un nou cas de rinopneumonitis (EHV-1) diagnosticat i comunicat per part d’una veterinària clínica en una explotació equina a la comarca del Baix Llobregat.

En aquesta ocasió l’animal afectat ha mort (després de presentar un quadre de meningoenfefalitis) i la resta d’animals presents a l’explotació no presenten símptomes, no obstant això, amb l’objectiu de controlar una possible difusió de la malaltia, s’ha immobilitzat l’explotació i s’han establert les mesures de bioseguretat corresponents. Els animals immobilitzats seran supervisats pels SVO el temps necessari per descartar la malaltia.

D’altra banda, com a mesura preventiva s’han suspès les autoritzacions dels certàmens ramaders amb presencia d’èquids previstos a la comarca del Baix Llobregat. En qualsevol cas, el Departament revisarà les mesures adoptades en funció de l’evolució de la situació.

Així mateix, recomanem als veterinaris clínics que apliquin les mesures profilàctiques que considerin adients i extremin les mesures de bioseguretat per minimitzar el risc de contagi a les explotacions on exerceixen la seva activitat professional. L’aplicació de bones mesures de bioseguretat per part dels titulars, dels veterinaris i dels transportistes és imprescindible per aconseguir evitar la difusió de la malaltia.

Cristina Massot i Berna

Cap del Servei de Prevenció en Salut Animal

Subdirecció General de Ramaderia

Clubs Federació Catalana Hípica

La Federació Catalana d'Hípica dóna suport en totes les activitats organitzades pels Clubs que estan federats. Els Clubs Esportius reconeguts per la Federació Catalana d'Hípica podran tenir la consideració de Club Federat Reconegut per la RFHE als efectes del Reglament de Club Federat Reconegut per la RFHE, sempre que realitzin, o puguin fer, competicions o activitats de caràcter oficial i àmbit estatal i reuneixin els requisits que en aquesta norma es desenvolupen.

Llegeix més

ENTITATS COL·LABORADORES

generalitat esporcat unio

entitat fei fde