superior2

Nou cas de Rinopneumonitis en el Baix Llobregat

fch xxEl Departament d’Agricultura, Ramaderia i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya, ha comunicat durant aquest matí, la presencia d’un nou brot de Rinopneumonitis que afecta a la comarca del Baix Llobregat. De cara al futur i per evitar incidències, la Federació Catalana d’Hípica aconsella a tots els genets, la vacunació de Rinopneumonitis a tots els seus cavalls.

A continuació us donem a conèixer la darrera comunicació efectuada per la Generalitat de Catalunya.

Us informem que els Serveis Veterinaris Oficials (SVO) del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) han confirmat un nou cas de rinopneumonitis (EHV-1) diagnosticat i comunicat per part d’una veterinària clínica en una explotació equina a la comarca del Baix Llobregat.

En aquesta ocasió l’animal afectat ha mort (després de presentar un quadre de meningoenfefalitis) i la resta d’animals presents a l’explotació no presenten símptomes, no obstant això, amb l’objectiu de controlar una possible difusió de la malaltia, s’ha immobilitzat l’explotació i s’han establert les mesures de bioseguretat corresponents. Els animals immobilitzats seran supervisats pels SVO el temps necessari per descartar la malaltia.

D’altra banda, com a mesura preventiva s’han suspès les autoritzacions dels certàmens ramaders amb presencia d’èquids previstos a la comarca del Baix Llobregat. En qualsevol cas, el Departament revisarà les mesures adoptades en funció de l’evolució de la situació.

Així mateix, recomanem als veterinaris clínics que apliquin les mesures profilàctiques que considerin adients i extremin les mesures de bioseguretat per minimitzar el risc de contagi a les explotacions on exerceixen la seva activitat professional. L’aplicació de bones mesures de bioseguretat per part dels titulars, dels veterinaris i dels transportistes és imprescindible per aconseguir evitar la difusió de la malaltia.

Cristina Massot i Berna

Cap del Servei de Prevenció en Salut Animal

Subdirecció General de Ramaderia

entitat fei fde