superior2

Obligatorietat de tenir els papers dels cavalls en regla

tvd.ldEn aquests moments hi ha un procés infecciós de Rinoneumonitis fora de les nostres fronteres, i per tant, aprofitem per recordar-vos la obligatorietat d’anar a totes les competicions territorials, nacionals o internacionals amb la documentació dels cavalls en regla.

D’acord amb els nostres Estatuts, l’article nº 9 relatiu a “Llicències” diu:  La llicencia esportiva té per objecte acreditar la pràctica de l’activitat física o la competició .

Tots els esportistes, tècnics, jutges i cavalls han de tenir obligatòriament en vigor la llicència federativa expedida per la Federació Catalana d'Hípica per poder participar en competicions de caràcter autonòmic federat a Catalunya.

Respecte al cavall, aquest ha d'estar al corrent del pagament de la llicència Anual Cavallar ( LAC) i disposar de la “Targeta de Validació Esportiva “, en vigor, i per que això sigui vàlid, :

• La “Targeta de Validació Esportiva “, en vigor., acompanyarà sempre al passaport de Raça o al Passaport DIE.
    • Els cavalls han de dur les vacunes al dia, si no, seran sancionats i no podran participar en la competició.

Així mateix aprofitem per recordar als clubs i comitès organitzadors de concursos, territorials, nacionals i internacionals, de la obligatorietat de recollir tota la documentació a l’arribada dels cavalls, i de revisar-la.

Vacuna obligatòria: Influenza Equina

Nota sobre la Vacunació d'Influenza equina:

La vacunació contra la influença equina començarà amb una dosis. La segona dosi haurà d’injectar-se després de 21 dies i abans dels 92 dies de la primera.

Les dosis de record s'injectaran cada 6 mesos (+ _ 21 dies). (No s'ha de vacunar dins el termini de 7 dies abans d’un concurs).

L'incompliment d'aquesta norma podrà ser sancionat.

Quan el retard entre una dosi i la següent sigui superior a 1 any, s'haurà de seguir la pauta de primera vacunació.

Aconsellable: - Vacunar de Tètanus i Rinoneumonitis, encara que no són obligatòries

entitat fei fde